PERSBERICHT: WILD GERAAS IN NOVEMBERNUMMER HP/DETIJD

Beste crowdfunders van Mijn Ontmoetingen met de Duivel (2018),

Als extra dank voor uw steun aan bovengenoemde films, bied ik u een filmmontage van 25 minuten aan met daarin de laatste stand van mijn onderzoek. Via Vimeo is deze voor u gedurende 10 dagen kosteloos te bekijken.

Er is intussen veel gebeurd, waaronder het verschijnen van een Engelstalige versie voor niet Nederlandstalig publiek(Pagan Europe, 2019); we hebben nieuwe opnamen gemaakt en ook daarvan geven we u via onderstaande link een gratis voorproefje.

Na het zien van Wild Geraas 2 Mijn ontmoetingen met de Duivel had u waarschijnlijk al begrepen dat Zwarte Piet met racisme of slavernij niets te maken heeft, maar dat hij uit veel oudere pan-Europese riten stamt, die nog overal gevierd worden.

Maar belangrijker nog, er is intussen veel wetenschappelijke ondersteuning dat Sinterklaas en zijn zwarte helper zeer oude prehistorische sjamanistische wortels hebben. Vanaf de steentijd, waarin de inheemse Europeanen zelfs nog een beercultus aanhingen en elkaar al zogenaamde ,geluksvisites’ brachten.

Het novembernummer van HP/deTijd besteedt in een 8 pagina groot rijk geïllustreerd artikel van ondergetekende, aandacht aan de wetenschappelijke kant van dit verhaal. Het ligt vanaf a.s. dinsdag in de winkels en kiosken.

Nieuwsgierig geworden? Klik dan op onderstaande link en u hebt tien dagen direct (hierbij de juiste) toegang tot de actueelste film: https://vimeo.com/472661133                     Veel kijkplezier.

En vergeet niet het novembernummer HP/deTijd te lezen.

Wilt u eerst het persbericht bekijken? Zie hieronder.

Vriendelijke groet,

Arnold-Jan Scheer

Komende week in het novembernummer van HP/de Tijd:

‘Bekentenissen van een Zwarte Piet’

Terwijl een resolutie van de EU zwartgemaakte gezichten strafbaar dreigt te stellen, Facebook Zwarte Pieten censureert en de NPO ze boycot, onthult het novembernummer van HP\deTijd wat de wetenschap te zeggen heeft over de geschiedenis van Zwarte Piet. Laatste onderzoek toont aan dat het roetzwart schminken van gezichten sinds de steentijd staat voor geluk en geen verband houdt met racisme, slavernij of Amerikaanse blackface. Het blijkt een lange Europese traditie, die staat voor positieve energie, geluk en het verdrijven en het voorkomen van ziekten.

In een 8 pagina groot artikel ‘bekentenissen van een Zwarte Piet’ van journalist Arnold-Jan Scheer dat volgende week in de winkel en kiosk ligt, lichten wetenschappers hun onderzoeksresultaten toe. Scheer laat met veel beeldmateriaal zien hoe diepgeworteld zwart schminken is in heel Europa en hoe deze prehistorische rituelen hebben overleefd tot in de huidige tijd.

U kunt natuurlijk ook nog de DVD's, VOD's van de documentaires, waaronder ook Pagan Europe nog bijbestellen via: www.wildgeraasdefilm.nl

Don't e-mail the supporters:

yorgo_743144's picture

A very interesting topic that I’ve been looking into, I think this is one of the most significant information for me. And i’m glad reading your article. Thank for sharing!  https://www.flickr.com/photos/190867390@N06/50548710452/in/dateposted-public/

Mk S SmartBoy's picture

I am happy to find this post Very useful for me, as it contains lot of information. I Always prefer to read The Quality and glad I found this thing in you post. Thanks best sprinkler system

Mk S SmartBoy's picture

Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Appreciate it.  Augmented & Virtual reality development companies

Mk S SmartBoy's picture

I’ve read some good stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to create such a great informative website.
calculating fractions

Mk S SmartBoy's picture

It is the kind of information I have been trying to find. Thank you for writing this information. It has proved utmost beneficial for me. Crowdfunding websites for artists

Mk S SmartBoy's picture

Great job for publishing such a beneficial web site. Your web log isn’t only useful but it is additionally really creative too. 먹튀검증

Mk S SmartBoy's picture

It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commentators here!  James River Capital

Mk S SmartBoy's picture

This is highly informatics, crisp and clear. I think that everything has been described in systematic manner so that reader could get maximum information and learn many things. iNET VENTURES

Mk S SmartBoy's picture

I visit your blog regularly and recommend it to all of those who wanted to enhance their knowledge with ease. The style of writing is excellent and also the content is top-notch.  Thanks for that shrewdness you provide the readers! nagelpilz

Mk S SmartBoy's picture

Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your blog posts. After all I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon! Acne treatment singapore

Mk S SmartBoy's picture

Wonderful blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers? Because I’m going to start my website soon, but I’m a little lost on everything.  Many thanks! Skara CBD

yorgo_743144's picture

I wanted to thank you for this excellent read!! I definitely loved every little bit of it. I have you bookmarked your site to check out the new stuff you post.
  My Singing Monsters Hack

servicesbranding80_748957's picture

Pretty good post. I have just stumbled upon your blog and enjoyed reading your blog posts very much. I am looking for new posts to get more precious info. Big thanks for the useful info. neco expo runz

servicesbranding80_748957's picture